Sunday, December 23, 2012

Kronologi Kelahiran Farel Izz Zuka

04.06.12 - pagi
terasa mcm sakit2 kat ari2 n perut..darah pun da keluar sket..sket je la.....so pegi klinik Yeak utk check up...buat ujian CTG tgk betul ke baby nk keluar dh....dan doc yg bertugas pun bukan doc Yeak...sbb doc Yeak tgh bercuti..so aku agak tidak selesa utk beranak awal...hahahaha....dalam hati boleh tahan lagi kut...siap suh bby tgu sampai doc Yeak balek ari kamis nanti...n doc yg ade tu pun kate maybe seminggu lg br baby keluar...aritu mmg aku cuti so relax je la kat umah dlu...

04.06.12 - lepas maghrib
lepas mandi semua, perut rase dh x selesa....kejap2 sakit...kejap2 sakit....tp aku tahankan jugak lagi....bwk tdo........zzzzzz........tdo pun dh lena x lena...hubby dh ajk g klinik tp aku kate relax dlu.....dlm  kul 11 lbh rase mcm nk berak....g masuk jamban...tp x berak pun.....duduk kat kerusi....masuk bilik...baring.....bgn balek...sbb x selesa...duduk blk kat kerusi....rase mcm nk teran.....ahhh....sudahhhh....ni mmg betul nk beranak dh nih.....sambil di dapur sang suami sedang sibuk basuh pinggan mangkuk....dan aku pun terpaksa jerit...."udah2 la tu abg oiiii..len kali le bsh pinggan nye.....nk beranak dh ni......." hahahahaaa....tu la td abg ajak xnk g.....terus siap ape ptt...dgn berkain batik....izz jad pun x tdo lagi....terus masuk kereta....n...zasssssss.....tlg bwk kete laju2 ye klau xnak i beranak dlm kete nih..huhu....trafik lite merah pun aku suh langgar....mane mau tggu lagi....asyik nk terannn je dh nih.....

05.06.12 - 12:35am
smpai klinik...masuk klinik n terus masuk labour room....bebudak kat klinik tu cek bukaan...udah 6cm kak oiiiii....mmg anytime boleh beranak....hubby anta izz jad ke rumah mak dlu...sementara tggu doc smpai....proses nye.....hanya Allah yg tahu....slagi doc x smpai slagi tu jgn pandai2 nk teran ye puan Tina....hahahaha...disebabkan doc lain yg handle...aku terasa agak gementar....perasaan tu mmg x tenang dh....x lame dlm kul 1 lbh hubby smpai n doc pun tgh ready2 dh nk sambut kelahiran...kali ni mama dh pandai teran....so xyah la nk vakum2 bagai ye....

05.06.12 - 01:20am
lahirlah seorang lagi permata hati mama n ayah...uuwekk.....uuwekkkkkk....haaa..yg ni beza dgn abg nye....pas keluar je...terus nangis....

 inilah saye...
DOB : 05.06.2012 bersamaan 15 Rejab 1433 Hijrah
Berat : 3kg
Panjang : 48cm
Ukur Lilit Kepala : 34cm

Wif ayah..
antara yang terawal melawat saya...acik liza..asyu ila n acik fiza...


1 komen:

nurul_luq_luq said...

wow sudah update blog update selalu tau suka baca blog ni best la