Tuesday, July 6, 2010

pemeriksaan bulanan

arini kena ke klinik stewan tuk cek perut...awal kitorg dh kua rumah...sbb bajet nk smpai b4 7.30pgi...pagi ni ade temujanji tuk minum ayo gula tuk kali kedua...so kena puasa dr kul 11.00 smlm...mmg terase laporpo nye...smpai je klinik terus ke blk tuk minum ayo gule...1st die amek drh dlu...disebabkan urat² aku comel² je..susah gak le misi tu nk cocok...tp berjaye jugak le..then dgn lajunye aku amek segelas ayo gula yg mmg aku idam²kan...hahaha...x smpai 5 minit abeh ayo tu...sedap sggh....lek umah t nk buat sndri laaa... :)

pas minum g kaunter cek bulanan lak...dpt no 3009...hmm...then cek cam biase la...cek bp...cek kencing...cek hb darah...tp kan...hb darah turun lagik dong.....10.3...n ayo kencing kotor la plak...terpakse la jumpe doc...hadoyaiii....kena amek no lain plak...dpt no 1015...ramai plak yg jumpe doc ari ni....xpe la..kena g buat ujian ayo kencing lg skali....then kul 10 aku g blk minum ayo gula tuk amek 2nd nye drh...result die len kali baru dpt...time tuk jumpe doc la plak....sempat kuar mkn dlu sbb aku dh kelaparan sgt dh...then dtg lek ke klinik...sgguh lame nk nunggu doc pggl...ade la dkt sejam lbh...smpai je turn aku....masuk le dlm blk..doc lain le plak..die scan perut nk tgk baby...so far so good la keadaan baby tu...pale baby dh kebawh...uri x tindih baby...tiada tanda kecacatan....tumbesaran baby mengikut due date...alhamdulillah....
then last skali die tulih ubat2 yg aku perlu makan..biase la vitamin n disebbkan aku kencing kotor so terpakse la aku minum air ubat yg x sedap tu....ayokkkkk....sngguh x suke.....

smpai opis kul 12.15....fuiyooo...arini pecah rekod paling lame kat klinik...tp xpe la...janji sume ok....