Wednesday, September 2, 2009

aKu yaNg meNanti sAat KelahIran

dlm kul 9.30 pagi...hubby blk umah amek aku sbb nk masuk ke klinik yeak...mase nk pegi tu aku msg kak ina sbb diorg sume nk g gak kasi sokongan kat aku...huhu...bes kan dpt officemate yg mcm keluarga sendiri...smpai jek klinik...aku n hubby jumpe doc dlu sbb hubby nk tanye lagi pasal keadaan aku...then...dlm kul 10.30 pagi aku terus kena tggl kat klinik...doc masuk ubat (cerragem) yg 1st pkul 11 pg..memule tu amek drh dlu...adk ayu dtg teman aku...mmg pas masuk ubat tu perut aku kejap mengeras kejap ok...x senang baring gak le...then kul 1 lbh doc dtg lg masuk ubat ke2 (prostin) n masukkan ayo kat tgn n ubat telan 2 biji...pastu mmg rase mcm2 dh le...dgn demam nye...doc mmg ade ckp awal2 lg...klau kes mcm aku...pas masuk ubat sume...kesan die mmg aku akan demam n cirit...mmg betul la ape yg doc ckp tu...kejap2 aku ke toilet...nk kate berak x jugak...rase jek mcm nk berak...sape yg bergelar ibu tu mmg tau la ape yg aku rase kan...nk cite pon aku x reti cane rasenye...pas keje hubby dtg teman aku...adik lek umah...then mase nk bebuke hubby lek n diganti dgn adk...dlm kul 7 lbh doc dtg cek aku lg...tgk rahim da bkak lom...result nye masih blom bukak...doc tekan perut aku...ya allah time tu mmg sakit gile...smpai aku menangis la...ditambh lak dgn rahim x bukak2...sedih gile siot..sakit mmg x tertahan dah...smpai doc kate "degil sungguh u punye rahim ni"...dlm kul 8.10 hubby dtg lak teman...x lame pastu fiza n kak dilla dtg bawak ayo fatimah kasi aku menom...bio cepat rahim kembang...then dlm kul 10.30 doc dtg lg cek aku...die masukkan ubat yg ke3 (prostin)...n tuko ayo kpd btl kedua...doc kate..pintu rahim da bukak 1-2cm...da lembut sket...dlm kul 3-4 pagi keluar la baby aku ni...berita yg agak menggembirakan aku... =)...then kak ina dtg lak bwk ayo selusuh...mmg byk aku menom ayo2 ni...thanx ye semua...then kul 11 hubby kena lek sbb xleh tggu dlm blk tu...tggl la aku keseorangan menahan kesakitan...

0 komen: