Monday, June 21, 2010

nurse VS nurse


hari ni aku kena g klinik tuk buat pemeriksaan bulanan...seperti bulan2 lepas...aku n hubby gerak ke klinik awal jugak laa..dlm 7 lbh camtu...biasenye hari selase kurang org....smpai je klinik....makkk aiiii (ayat johan)...ramainyeeeee mak² buyung dh menunggu....terlewatkah aku?? huhu...dpt no 3005 means blk 3 no 5...ok la tu...

memule cek berat => skrg dh 59.9..naik 0.4kg je...then cek BP => 110/60....then g ke kaunter specimen plak...nk cek air kencing => blue...aku xpaham ape maksud blue tu tp rase nye result tu kire ok la....n patutnye cek hb darah plak tp ade sorg nurse tu amek buku pink aku n pggl nama aku "tinasyahirah..." aku pun bangun la...then nurse tu kate nk suh aku masuk ceramah tentang bagaimana cara utk mengira pergerakan janin...ok...aku ikut je...hubby lek opis dlu....masuk je blk ceramah ade la dlm 5 org mak buyung yg dh tggu...sesi ceramah bermula dgn memperkenalkan diri masing²...mcm sesi muhasabah diri kat opis aku lak rasenye...hahahaha....xde la boring sgt sesi tu..sbb nye ade sesi soal jawab dan aku menjadi ibu contoh sbb aku ade pengalaman baby meninggal dlu...hmm...ade la dlm 40 minit kot ceramah tu...last skali siap dpt cenderahati yOu...

settle ceramah aku turun ke kaunter specimen tu sbb nk amek hb darah plak...result => 10.5...result yg x bape best sbb darah menurun...maybe sbb baby makin membesar kot...then terus ke blk 3 utk cek sterusnye..dlm 10 mnt camtu...no aku dippgl n nurse tu cek la jantung baby...degupan jantung baby ok..normal....hbs je cek...nurse tu ajar plak cara nk kira carta pergerakan baby...

dan disini la yg aku nk pertikaikan.....mengenai bile kena start kire baby gerak?? adakah pukul 9 pagi?? atau bile bangun tido?? atau ikut suke kite janji dlm masa 12 jam kena ckup 10 kali gerakan...?? nurse yg memule suh aku masuk kelas ceramah tu kate....bile² pun xpe...janji dlm tempoh 12 jam kena gerak 10 kali....tapi nurse yg cek perut aku tu plak kate kena stat kire tepat jam 9pg n berakhir jam 8mlm...sbb dlm buku pink tu pun mmg tulih camtu....jadi mane 1 yg aku kena ikut???
bagi aku...aku lbh suke yg nurse pertama tu sbb...andai kata aku bgn jam 10 pagi...mcm mane 1 jam yg aku dh terlepas tu?? kesimpulannye kat sini...ikut suke aku la nk kira bile....hahahaha...
opsss..lupe lak nk gitau...arini aku kena suntikan pertama utk ibu² yg mengandung...mase yg arwah adan ritu x sempat nk buat suntikan...sakitnye....huk³....lenguh tgn arini....dan 06.07.2010 t kena minum air gula skali lagi utk memastikan aku bebas dr penyakit kencing manis dan darah tinggi..hope xde la sume² penyakit tu...

2 komen:

miss ahjumma said...

kim slm kat baby...

kerengge said...

waalaikummussalam...