Saturday, June 12, 2010

tRimeSter KE-dUA..

nak cite sket bile kandungan dah masuk 5 bulan dan ke atas...
  1. pinggang + tulang ponggong....sejak dah masuk 5 bulan ke atas ni...aku mengalami sakit2 pinggang...lenguh2 pinggang...xleh nk duduk lelame...
  2. baring....klau baring pun kena baring atas katil..barulah rase selesa...klau stakat baring kat atas toto je..hmm...nikmat baring terus hilang...tapi..xkan aku nk terperuk dlm blk je kan...
  3. tumit....nk berdiri lame pun tumit akan terase sakit...tp kaki xde la bengkak...tetap menten kiut cam dlu..huhu...tapi klau g shoppin akan ku gagahkan jugak kaki ni tuk melangkah...
  4. panas...klau tido aku tgk hubby berselimut...tapi aku?? berpeluh mcm watson nyambek buat larian 100m...sedangkan aku rase keadaan cuaca xde la panas sgt pun..
  5. krem...tapi xde la slalu sgat..selalu krem kat betis...ayat aku klau krem..."adoiii...adoiii...krem...krem...tlg tolak sat kaki ni..." dan akan aku kejutkan hubby tuk tolak kaki aku..kesian hubby...kena bangun pepagi...huhu...luv u..dan sakitnye akan bertahan selama 1-2 hari...korang mest nk komen kate aku kurang kalsium kan³?? hehe...
  6. kencing...xleh tahan² kencing...klau x kompem kat bhgn bwh perut ni sakit...wlpun aku rase air kencing tu baru sketttt je berkumpul kat pundi kencing tu....tapi...tetap kena g kencing gak...baru terasa puas.....
  7. berjalan....bile perut da makin besar...langkahku juga menjadi semakin besar...cane tu ek?? terase aku berjalan mcm peguin dh sket...
yg besnye...
  1. perut...dh makin besar...ade suar ngandung yg aku pakai dh terasa ketat...
  2. gerak...baby dlm perut semakin aktif menendang...aku pasti yg baby turut sama ikut jejak ayah die...tgh demam world cup...huhu...aku sungguh suke tgk bile baby gerak²...klau bole nk je setiap mase baby gerak...baru la aku x risau....hubby pun selalu gak rase tendangan penalti anaknye tu...like father like son...
setakat ni itu la yg aku rase...buat baby dlm perut mama ni....nanti pas baby kuar je dr perut mama...baby jgn nakal2 ye...mama tetap akan harungi wlau mcm mane susah sekali pun mengandungkan baby....moge sume selamat hendakNya...amin...

** aku saje tulih entry ni supaye bagi anak2 yg dh beso panjang tu...yg x ingat jasa mak ayah korang...renung²kan lah...bkn senang seorg mak tu nk ngandungkan....lahirkan....besarkan korang yg byk songeh tu...jadi...sayangilah mak ayah korang selagi diorang ade d dunia nih...
** for my MAK & ABAH...I LOVE BOTH OF U VERY MUCHO...! terima kasih diatas segala yg telah mak n abah berikan...

0 komen: